سفارش تبلیغ
صبا ویژن


اهمیت فضای سایبر و خصوصا وبلاگ و رسانه های دیجیتالی که سهولت و سرعت و کیفیت را با هم تامین میکنند از نکات برجسته ای هست که در ایران به شدت به آن در سطوح مدیریتی بی اعتنایی می شود .

ابتدا به معرفی برخی پایگاه ها فارسی زبان تحت نظر دولت امریکا   آغاز میکنم :

 

 

واشنگتن  پریزیوم :

واشنگتن پریزم یک واحد خبری مستقل و مستقر در پایتخت آمریکا بوده که به زبان فارسی و بر روی شبکه جهانی اینترنت منتشر میشود.

این ژورنال هفتگی بازتابی از منشور(پریزم) فکری کارشناسان مختلف مستقر در مرکز قدرت جهان غرب یعنی شهر واشنگتن بوده و حاوی مقالات و تحلیلهای خبری اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از اقصی نقاط دنیا می باشد. هدف واشنگتن پریزم برقراری یک پل اطلاعاتی میان دنیای غرب و فارسی زبانان سراسر جهان از طریق ارتباط مستقیم و یا چاپ مقالات آن در نشریات دیگر بطور رایگان می باشد.

این هفته نامه در انستیتوی امنیت جهانی(1) که یک موسسه مستقل، غیر دولتی، غیر انتفاعی و بدون وابستگی به هرگونه حزب سیاسی و یا ایدولوژی خاص می باشد، مستقر است. این انستیتو دربرگیرنده مخزن اندیشه مرکز تحقیقات و پژوهش دفاعی ( نظامی )، کمپانی تولید برنامه آزیموت تهیه کننده برنامه تلویزیونی مناظره بین المللی با حضور فرید زکریا(سردبیر مجله نیوزویک بین المللی) و دیگر هفته نامه های خبری بزبانهای روسی ( واشنگتن پروفایل )، چینی ( واشنگتن آبزرور ) و عربی ( واشنگتن ریپورت ) (2) میباشد. پشتیبانی مالی این پروژه و دیگر پروژه های انستیتوی امنیت جهانی از طرف بنیاد های خیریه قدیمی و با سابقه مانند بنیاد مک آرتور، بنیاد کارنگی، بنیاد فورد، بنیاد هیولیت و هزاران خیراندیش علاقه مند به درک و توسعه روابط بین المللی تامین میشود.


استقرار در شهر واشنگتن و دسترسی به مسئولین سه قوه حکومتی آمریکا همراه با دسترسی به خبرنگاران، سیاست گزاران و سیاستمداران، پژوهشگران و تحلیلگران مستقر در مخازن اندیشه، سفرا و دیگر نمایندگان ملل جهان، مراکز اقتصادی و فرهنگی این امکان را مهیا میسازد تا واشنگتن پریزم با استفاده از چنین منابعی تصویری روشن و کامل از اخبار و گزارشات و انعکاس آنان در آمریکا، همراه با گوشه هایی از زندگی روزمره آمریکاییان در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. واشنگتن پریزم امید آن دارد که در آینده بسیار نزدیک منبعی پربار برای محققان، تحلیلگران و پژوهشگران باشد.

بابک یکتافر، سردبیر واشنگتن پریزم مدت بیست و هشت سال است که در آمریکا اقامت دارد و پیش از این، به مدت شش سال یکی از تهیه کنندگان ارشد برنامه تلویزیونی واشنگتن ژورنال بر روی شبکه سراسری سی – اسپن(3) بود. واشنگتن ژورنال برنامه ای صبحگاهی و سیاسی – اجتماعی است که بطور زنده در سراسر جهان پخش میشود و میهمانانی از قبیل اعضا کابینه، فرمانداران، روًسای ارتش، رهبران و نمایندگان کنگره، نمایندگان و مقامات ارشد دیگر کشورهای جهان، سیاستمداران و متفکران پر نفوذ را در تماس مستقیم با تماشاگران قرارمیدهد. سردبیراین نشریه هیج نوع وابستگی به احزاب سیاسی چه در آمریکا و چه در خارج از آمریکا ندارد و در استخدام هیچ دولتی نبوده و نمیباشد.

تماس با بابک یکتافر:
فکس :4624559 -202
تلفن :7975274 -202
ایمیل:
byektafar@washingtonprism.org

در پایین این سایت جمله فوق با لوگوی موسسه امنیت جهانی به چشم میخود . که بعدا راجع به آن به تفصیل صحبت خواهم کرد .

 

 

 

                                              **************

وزارت امور خارجه اسرائیل

این سایت به علت فیلتر شدن  تصاویرش نمیتونم براتون عکس ازش بزارم اما مطالبی هست که براتون مینویسم . خودتون متوجه خواهید شد که چه فرمی مینویسه :

وزارت امور خارجه اسرائیل (در عبری: ???? ????) یکی از وزارتخانه های کلیدی کابینهاسرائیل و مسئول سیاست گذاری روابط خارجی اسرائیل با دیگر کشورهای جهان است . وزارت خارجه اسرائیل در تاریخ ? ژوئیه ???? بخش فارسی وب‌گاه اینترنتی خود را «در جهت ایجاد ارتباط با ملت ایران» به زبان فارسی راه اندازی کرد.

برخی اخبار منتشر شده در این سایت :

فوریه 2008
تنش جنگی در غزه و راهکارهائی که اسرائیل باید برای پایان بخشیدن به حملات راکتی گروههای صلح ستیز فلسطینی در پیش گیرد، موضوع بسیار حادی است که در انتظار رسیدگی اهود اولمرت نخست وزیر است که سپیده دم امروز (جمعه 29 فوریه 2008 ) از سفر پر بار به ژاپن بازگشت و پس از یک استراحت کوتاه به دیدار با مقامات ارشد لشگری و کشوری و رایزنی درباره جنگ حماس علیه اسرائیل پرداخت.  شماری از رسانه های همگانی در اسرائیل امروز نوشتند که موعد حمله زمینی ارتش اسرائیل علیه پایگاههای ترور در نوار غزه بسیار نزدیک شده است . آنها از قول اهود باراک وزیر دفاع نوشتند که زمان آغاز عملیات بسیار زودتر از آن چه خواهد بود که افراد بسیاری تصور می کنند

28 فوریه 2008
در 24 ساعت گذشته یک جنگ تمام عیار بین صلح ستیزان حماس در نوار غزه و ارتش اسرائیل جریان داشت که تلفات و خسارات کم سابقه ای به بار آورد. از ساعات بعد از ظهر روز گذشته (چهارشنبه 27 فوریه 2008) گروههای تروریستی حماس، جهاد اسلامی و دیگر تشکلهای چریکی فلسطینی حدود 50 فروند راکت به سوی شهرها، شهرکها و نواحی مسکونی پرتاب کردند و هدفشان آن بود که بیشترین تلفات جانی را به شهروندان اسرائیلی وارد سازند.  سدروت که هدف بیشترین بخش از راکتهای  

 

فوریه 2008
 محمود احمدی نژاد روز گذشته (پنجشنبه 28 فوریه 2008) مقارن با روز اربعین حسینی در مراسم پایانی هشتمین کنگره سرداران و 4 هزار شهید منطقه 17 تهران با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: همه فهمیده اند موضوع هسته ای ایران تمام شده اما جرات بیان آن را ندارد. اما اگر این مسئله را عنوان کنند همه متوجه می شوند قدرت اول جهان ایران است. تارنمای خبری آفتاب که این گزارش را منتشر ساخت تصویری از احمدی نژاد انتشار داد که پشت سر او هاله نور دیده می شود. برخی ناظران می گویند که این بزرگ گوئیهای رئیس جمهوری اسلامی ایران در واقع پاسخی به انتقادهای شدید و بی پروای حجت الاسلام حسن روحانی است که در شمار دیروز همدمی به آگاهی کاربران رسید است .


ساختمان وزارت امور خارجه  رژیم صهیونیستی

 

ادامه دارد ...


نوشته شده در  دوشنبه 86/12/20ساعت  1:54 عصر  توسط رادیو آماتور 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
صدر یعنی قلب بیروت ..
و اینک لبنان ..
بوسنی ....
تخریب مولد النبی در طرح جدید توسعه مسجد الحرام
آئین نامه حضور در فرکانس صفر
[عناوین آرشیوشده]