سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سلام

مقامات فروشگاه زنجیره ای "دانکین دوناتز" آمریکا بدنبال شکایاتی که دریافت کرده اند از ادامه پخش یکی از آگهی های این فروشگاه خودداری کرده اند.
برخی شکایت کرده اند که در یکی از آگهی های این فروشگاه، دستمال گردنی که شخصیت این این آگهی به هنگام تبلیغات محصولات فروشگاه پوشیده، حمایت سمبلیک از تندروی اسلامی است و البته منظور از این اصطلاح عدم بکار بردن کلمه فلسطین هست ! یعنی برای اینکه بگن این پارچه شبیه چفیه عربی فلسطینی ها هست ، میگن اسلامگرایان تند رو!

 

 

چون همه اونهایی که اهل رسانه و ادبیات رسانه ای هستند میدونن کلمات بار خاص خودشونو دارند و همین که بگین این شبیه اون هست یعنی فلسطین رو به رسمیت شناختن و خصوصا اینکه اینکه تبلیغ نشانه ای و بصری چفیه هم شده . از اینرو به اون کلمه ای خاص با بار منفی اسلامگرایان تند رو اطلاق میشه تا تصویر طالبان و بن لادن به ذهن خصور کنه . 
بی‌بی‌سی که این خبر رو کار کرده گفته شخصیتی که در این آگهی که تبلیغ "قهوه یخی" است، در آن ظاهر می شود، "راشل ری" آشپز معروف برنامه های تلویزیونی آمریکاست.
دستمال گردنی که خانم "ری" در این آگهی از آن استفاده می کند، کمی شبیه "چفیه" عربی است.
یک بلاگر درباره استفاده این دستمال گردن در این آگهی نوشته که این آگهی ویدیوهای بنیادگرایان را در ذهن تداعی می کند!
مایکل مالکن در وبلاگ خود نوشته که این که این دستمال گردن "توسط تروریستهایی که در نوارهایی ویدیویی که در آنها گردن زدن (گروگانهای) و یا تصاویر گروگانها منتشر می شود، استفاده می شود." مقامات "دانکین دوناتز" ادامه داده اند که "اما با توجه به سوء تعبیری که پیش آمده، آنها از ادامه پخش این آگهی خودداری کرده اند."

 

فیلم این تبلیغ
نقش وبلاگ و خصوصا تأثیر وبلاگ در رسانه های بسیار ضعیف و شدید هست ... مثلا خیلی رک بگم در بحث انتظار اکثر وبلاگها با این جمله تکراری و کاملا مأیوس کننده و بسیار صهیونیستی که در جای خودش مفصل توضیحش خواهدم داد میگن : آقا بیا ، آقا کجای که نمیایی و .....

اما خب کار کردن و عمل کردن به فرمایشات نایب  همون آقای گرامی و مقدس رو در  فروع دست چندم کارهای روزمره قرار دادند ! و هی میگن آقا بیا !

اما خب از مطلب دور نشیم .  مقامات "دانکین دوناتز" پس از دریافت انتقادهای دیگری در خصوص این آگهی تصمیم گرفتند که از ادامه پخش آن خودداری کنند.

این که یک رسانه امریکایی فقط به دلیل یک شبهه اونم نه از سمت طیف خاصی از مردم یا گروه ها و یا .... حاضر شده از سود تبلیغ و کلا بیزینس بگذره و اونرو حذف کنه ! 

در تحلیل فیلم که در لینک بالا گذاشتم ،‏تحلیل گرد به وضوع به این اشاره میکنه ! عبارت رو دقت کنی ::: تو امریکا چه اتفاقی داره می افته ؟‏ :::::  این عبارت خیلی زود و گذرا اما چند بار گفته میشه .... واقعا برای اونها مهمه که تو امریکا چه اتفاقی داره میوفته که برای قهوه یخی این مدل تبلیغ استفاده میشه .... اما کسی آیا گفته ::‏تو ایران چه اتفاقی داره می افته ؟؟‏::::

آیا رسانه های ما هم این کارو برای ارزشهایی که صبح تا شب تو بوق میکنن و اونها رو از ارزش تبدیل کردن به شعار تبلیغاتی حزبی جهت بالابردن کانتر مخاطبینشون ؟

چند تا از رسانه های ما توسط وبلاگ نویسان از انجام چنین کارهایی صرف نظر کرده و به خاطر مسائل پیرامونیش از بیزینسش هم صرف نظر کردن ؟‏

و مهمتر چند تا وبلاگ هست که این چنین نقد میکنه و این چنین با مداقه در امورات روزمره دقیق میشه و کار نظارتی انجام میده ؟

...... اما هروقت که سر به وبلاگهای مهدوی ما بزنیند .. میبینید این جمله ی تکراری .... آقا بیا ....

و من این طور ادامه میدهم ... آقا بیا که اینجا کسی نیست و کوفه ای بیشتر نیست .... خواهان آمدنت هستند و در عمل همه در خانه ها خوابیده اند .... آقا بیا و بببین کسی نیست که فریاد بزند و چه طولانی اند صف های نماز جماعت جماعتی مهر بر پیشانی گوفته و حج به جا آورده ....

آقا بیا و بگو بر این جماعت که حسین از حج واجب تر بود و هست و علی بر قرآن مقدم تر است ........


نوشته شده در  دوشنبه 87/3/13ساعت  11:26 عصر  توسط رادیو آماتور 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
صدر یعنی قلب بیروت ..
و اینک لبنان ..
بوسنی ....
تخریب مولد النبی در طرح جدید توسعه مسجد الحرام
آئین نامه حضور در فرکانس صفر
[عناوین آرشیوشده]