سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 ( مطالب  از ساندی تایمز بدون سانسور ترجمه شده  ! )‏

 روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن در شماره امروز خود (یکشنبه 9 مارس 2008) می نویسد که یک فرمانده نظامی سازمان حماس برای نخستین بار آشکارا تایید می کند که جمهوری اسلامی ایران نه تنها نیروهای حماس را تحت تعلیم منظم و برنامه ریزی شده قرارمی دهد بلکه در خاک سوریه نیز پایگاههای تروریستی برای حماس برپا کرده و تا کنون صدها نفر از شبه نظامیان حماس را برای آماده شدن  دریک نبرد تازه علیه اسرائیل آموزش می دهد.

 

 ساندی تایمز نوشت: یک فرمانده شاخه نظامی حماس (گروه  موسوم به «عزالدین القسام») درمصاحبه با گزارشگر این نشریه می گوید: در پی بیرون رفتن کامل نظامیان و شهروندان اسرائیل از نوار غزه درتابستان 2005، اعزام سیستماتیک نیروهای حماس به ایران یک پدیده گسترش یافته و یک امر بی وقفه است.

 

تصویر سانید تایمز در مورد چریک های حماس
تصویر انتخابی ساندی تایمز برای معرفی کماندوهای حماس

 

این فرمانده نظامی حماس، ازتعلیمات گسترده چریکی و آموزشهای تسلیحاتی سخن می گوید و می افزاید: ایران ما را برای نبردهای چریکی خیابانی آماده می کند و به ما می آموزد که چگونه بمب و راکت بسازیم و با وسائل ابتدائی هم ، نیازهای تسلیحاتی خود را برطرف کنیم.

این فرمانده نظامی حماس درمصاحبه ای که درغزه با خبرنگار اعزامی هفته نامه «ساندی تایمز» انجام داده، می گوید: تا پیش از خروج اسرائیل از غزه همکاریها میان حماس با ایران  منظم و مداوم نبود. اما اکنون ما با آزادی بیشتری به اعزام نیروهای خود به ایران، ازطریق خاک مصراقدام می کنیم.

وی می گوید: نیروهای حماس با رسیدن به سوریه ازطریق مصر، با پروازهائی که سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوریه برای آنها ترتیب می دهد، وارد ایران می شوند و دریک پایگاه محرمانه سپاه پاسداران که جنبه بسیار سری دارد وحتی  ورود بسیاری از افراد نظامی ایران به آن نیز ممنوع است، به مدت چند هفته  تا دو ماه مورد آموزش قرارمی گیرند.

فرمانده نظامی حماس دراین افشاگری کم سابقه می گوید: بخشی از نیروهای تعلیم دیده در ایران به سوریه بازمی گردند و خود در آنجا به آموزش دیگر نیروهای حماس در خاک سوریه می پردازند و زبده ترین آنها نیز به نوارغزه بازمی گردند و به ساخت بمب و راکت مشغول می شوند و بخشی نیز در «واحد اطلاعاتی» حماس به کار می پردازند.

«ساندی تایمز» می نویسد: این فرمانده نظامی حماس درحالیکه موهای سرش کاملا سیاه است، با سبیل پرپشت زرد رنگ با خبرنگار اعزامی این هفته نامه مصاحبه کرده است. منظور احتمالا این است که این عضو حماس سبیل خود را رنگ کرده است.

 این فرمانده نظامی حماس، که اصرارورزیده نامش محفوظ بماند، می گوید: تاکنون 210 عضو حماس که درپایگاه سپاه پاسداران تعلیم دیده اند، به غزه بازگشته اند و 650 شبه نظامی دیگر حماس نیز در پایگاهی در سوریه از سوی شماری از نیروهای تعلیم دیده در ایران،  دوره های نظامی را به پایان برده اند.

این عضو حماس می گوید: اکنون ما 62 چریک نیز در سوریه داریم که در حال گذراندن دوره هستند و همچنین شمار نیروهای ما که در حال حاضر در ایران هستند، 150 نفراست که پس از بازگشت آنها به غزه یا سوریه، گروه دیگری با اعزام به ایران جایگزین آنها خواهند شد.

فرمانده شاخه نظامی حماس درادامه این افشاگریهای کم سابقه گفت: تدابیر جدی برای حفظ نیروهای حماس در پایگاه سپاه پاسداران برقرار است و آنها تنها یک روز در هفته می توانند از این پایگاه خارج شوند و این بیرون رفتن نیز تنها در چارچوب برنامه های دسته جمعی و همراه با نیروهای محافظ امنیتی جمهوری اسلامی ایران است. این عضو حماس که خود نیز در ایران تعلیم دیده، می گوید: دراین روز آزاد، ما به خرید می رویم و «همیشه با خریدهای عالی و کفشهای شیک» بازمی گردیم.

این فرمانده حماس می گوید: «همکاری اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران با حماس و حزب الله قابل تقدیراست. آنها اطلاعات منظمی را دراختیار حزب الله وحماس قرارمی دهند تا ما با کمک آن، نیروها و هدفهای اسرائیلی را مورد ضربه قرار دهیم». و می افزاید: «حزب الله درنبرد 33 روزه تابستان 2006 ازهمکاریهای بی وقفه اطلاعاتی از سوی جمهوری اسلامی ایران برای وارد کردن ضربه به اسرائیل برخوردار می شد، و این امر از سوی حماس و حزب الله مورد تقدیر قرار دارد».

این عضو حماس می گوید: «نیروهای ما درطول دوره های خود درایران گاه تعلیمات بسیارزیاده ترازحد لازم دریافت می کنند. آنها برای مثال به توانائیهای «های تک» (تکنولوژی پیشرفته) مجهز می شوند و ما را قادر می کنند که بمب، مین و تجهیزات لازم را خود بسازیم». وی ازجمله به ساخت یک مین جدید با استناد به اطلاعات گرفته شده ازسوی مربیان سپاه پاسداران اشاره می کند. وی همچنین می گوید: درایران یاد می گیریم که چگونه از اینترنت نیز برای کارهای اطلاعاتی استفاده کنیم، و توسط ای–میل نیز ایرانیها اطلاعات لازم را در اختیار ما می گذارند.

این افشاگری بی سابقه در روزی منتشر می شود که وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران، منوچهر متکی درآستانه چهلم قتل عماد مغنیه فرمانده ارتش حزب الله، در دمشق به سرمی برد و با رهبران سوریه، ازجمله پرزیدنت بشار اسد دیدارمی کند.
این دومین سفر منوچهر متکی به سوریه درهفته های اخیراست. چهارشنبه گذشته نیزمعاون اول محمود احمدی نژاد پرویز داوودی درسوریه با مقامات آن کشورملاقات کرد. وی پس ازدیدار با بشاراسد گفت: «حمایتهای ایران ازسوریه همه جانبه است».

احمدی نژاد اخیرا سفیر ایران درسوریه را عوض کرد و سید احمد موسوی را به جای محمد حسن اختری به دمشق فرستاد - درحالیکه اختری تنها دو سال دراین مقام خدمت کرده بود.
 ناظران گفتند این تغییر سفیر، نشان از تلاشهای جمهوری اسلامی برای گسترش فعالیتهای تروریستی خود با سازمانهای فلسطینی و عربی دارد و احمدی نژاد می خواهد که فرد مورد اعتماد تری مسوول همآهنگ کردن عملیات ایران درسوریه باشد.
احمد موسوی تا قبل ازرسیدن به مقام سفارت درسوریه، معاون احمدی نژاد درامورحقوقی و مجلس بود.

 

لینک مطلب ساندی تایمز :‏http://www.timesonline.co.uk/tol/news/world/middle_east/article3512018.ece

   


نوشته شده در  دوشنبه 86/12/20ساعت  3:51 عصر  توسط رادیو آماتور 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
صدر یعنی قلب بیروت ..
و اینک لبنان ..
بوسنی ....
تخریب مولد النبی در طرح جدید توسعه مسجد الحرام
آئین نامه حضور در فرکانس صفر
[عناوین آرشیوشده]