سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

عکس سایت هفتاد میلیونی

 

چند روزی از افتتاح سایت هفتاد میلیون وابسته به مشاورین جوان نهاد ریاست جمهوری بیشتر نمیگذره ....

در بخش اهداف این سایت میخونید :‏ 

گروه مشاوران جوان به لحاظ وظیفه خطیری که در راه پیشبرد اهداف انقلاب بر دوش خویش احساس می‌نماید، سعی برآن دارد تا به آرمان بزرگ «تحقق کابینه 70 میلیونی» جامه عمل بپوشاند. بی شک تحقق این آرمان بزرگ با خود برکات و جهش‌های عظیم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، صنعتی و ... را بهمراه خواهد داشت. از این رو گروه مشاوران جوان ریاست جمهوری، سعی برآن دارد زمینه‌ای مناسب را برای دریافت ایده‌ها و طرحهای مردمی ایجاد نماید و در گام پسین در مقام مشاور، طرح‌ها و نظرات را در بدنه اجرایی کشور به گردش درآورد. این وب سایت نیز برای دریافت نظرات و طرح‌های مردمی ایجاد گردیده‌است.

 

کلمات ^مردمی ^ برام جالب بود همچنین کلمه ^هفتاد میلیون^ .... و اسم سایت که کابینه هفتاد میلیونی بود یعنی نماینده همه مردم ایران .... از کودک و نو جوان و جوان گرفته تا پیر و کهنسال .

اما اینکه خواسته های ما و شعار ها و اهداف ما با عملکرد و واقعیت های بالفعل ما چقدر تناسب داره چیزی هست که در عمل باید دید .

چند نکته رو براتون ذکر میکنم که برای من جالب بود ... امید وارم با بررسی بیشتر در همه امور بشه نقاط ضعف و قابل توجه فعالیتهایی که مرتبط با عموم مردم هست و به اسم اونها و از پول و بیت المال برای آن صرف میشه حفاظت و نگهداری کرد . چرا که گفتن کلماتی مردمی ، عامه پسند و بعضا ژورنالیستی عملکرد مارو توجیه نمیکنه و در دراز مدت نحوه عملکرد واقعیت هارو نشون میده .

 اول از مشخصات فنی سایت بگم :‏

مرکز سرویس دهنده خدمات به این سایت سایتی تحت عنوان : ایران وب هاستینگ: مباشد (‏http://www.iranwebhosting.com/ ) که در اکثر آی اس پی ها  فیلتر شده و نمیدونم توجیه استفاده از این سرویس دهنده فیلتر شده چی بوده و یا فیلتر شدنش چی هست ، جالبه که این مرکز  هفتاد میلیونی وابسته به نهاد ریاست جمهوری می باشد و طبعا باید تاسیس یک سایت در این نهاد با تاسیس یک سایت در یک بقالی متفاوت باشد  .

در بخش :. طرح‌های اجرا شده  صفحه خالی می باشد .

در بخش :. اندیشکده به همراه زیر شاخه ها  صفحه خالی می باشد .

در بخش :. طرح‌های اجرا شده  صفحه خالی می باشد .

همانطور که  ملاحظه میکنید سایت خالی از مطلب هست ، مدتها از فعالیت بانکهای ایده پردازی و حتی بنگاه های خرید ایده در جهان میگذرد و میتوان به زدن چند آدرس و مراجعه به آنها نمونه یک سایت حداقل استاندارد در مورد نحوه جمع آوری ایده را ملاحظه کرد .

با توجه به برنامه نویسی و خصوصا انتخاب سرو این سایت که قرار هست ایده های مردم و خصوصا افرادی که  نماینده هفتاد میلیون نفر نیز هستند را در خود جای دهد ، به نظر نمیاد قدرت برقراری امنیت د رمواقع بحرانی و استفاده از حداقل امکانات رو داشته باشه .

از دیگر نکات اشتباه رایج در ایران نحوه ثبت دامنه هست که به اسم افراد ثبت میشه ، خیلی از دامنه های  سازمانهای دولتی و حقوقی به نام اشخاص با آدرس منزل ثبت شده که این جای تعجب و سئوال هست که آیا مثلا سایت کابینه هفتاد میلیونی با شعار های فوق ! باید به نام آقای علی **** و به آدرس شهرک *** بلوک *** طبقه ** ثبت بشه ! فارق از ثبت مدیر فتی ، نام موسسه پشتیبانی کننده و ..... که حداقل اطلاعات ثبت معتبر و حقیقی می باشد ؟.   عدم توجه تخصصی د رفعالیتها  و صرف نگرش کلان و یا صرف استفاده از اسامی  مثبت و عام المنفعه می توان اقدام به انجام کاری کرد ؟؟

در بخش دیگری از این سایت شما میتوانید نظرات و پیامهای خود را ارسال کنید ،‏ در این بخش که فاقد آدرس و حتی صندوق پستی هست و مانندهمه سایتهایی که یک شبه رشدمیکنند و معمولا مطالب آن نیز با سرچ در اینتر نت و کپی جمع آوری می گردد ظرف 24 ساعت بارگزاری می گردند مشاهده میکنید در بخش دعوت به همکاری دانشجوی مقطع کاردانی به عنوان پایین ترین سطح جذب نظر و ایده جهت همکاری و داوری ذکر شده .  و در بخش ارسال ایده ! شما در صورت داشتن مدرک فوق دیپلم شایسته ی ارسال طرح و ایده هستید ، آیا این ذهنیت و ایده و این خوش آمد گویی به یک انسان دارای ایده که به سایت هفتاد میلیون ایرانی مراجعه کرده جاذبه و مراجعه مجدد به همراه خواهد داشت ؟

روانشناسی و رفتار شناسی در برخورد با مشتری که امروزه خیلی باب شده و کلاسها و سمینار های زیادی در موردش برگزار میشه از اصول ساده ای تبعیت میکنه ، اولین و طبیعی ترین حق شما انتخاب مخاطب هست . و آیا این سایت مخاطب خود را در ادبیات و سازماندهی همانند نوشته بالای سایت مناسب 70 میلیون نفر تدارک و سامان دیده ؟؟؟؟؟؟؟

در صورتی که معمولا در تمام بانک های ایده پردازی دنیا حتی مایکرو سافت که فقط از نخبه ها استفاده میکنه  سن ،‏جنس تحصیلات و حتی موقعیت جغرافیایی و سیاسی دخالتی در همکاری نداشته و اهمیت ایده و جایگاه آن تعیین کننده می باشد .

قطعا با چنین ادبیات و بی توجهی های کوچک اما تأثیر گذار و مهم و اثر بخش در اقدامات این چنینی که فقط به نام مردم و ره اسم اونها صورت میپذیره موفقیت همراه نخواهد بود .

برای آشنایی بیشتر داستانی از دو کمپانی معروف نقل می کنم که درجذب نخبگان به شدت معروف و موفق هستند :‏

. اگر شما متقاضی شغل مدیریت امور نرم افزاری در فلان دفتر گوگل باشید ، باید یک فرد محقق ، خلاق و نوآور باشید تا بتوانید به پرسش های ریاضی و روان شناسی و کامپیوتری مطرح شده گوگل ، پاسخ دهید. البته برای بزرگان صنعت دیجیتال ، ارزش یک مهندس متوسطی که بتواند خوب فکر کند و اهتمام به خلاقیت داشته باشد ، بسیار بیش تر از یک استاد برنامه نویسی تک بعدی است ! بیل گیتس ، یک بار نفر اول دوره فوق لیسانس کامیپوتر دانشگاه هاروارد آمریکا را که یک نابغه در حل مسائل رایانه ای و ریاضی بود ، فقط به خاطر آن که او نتوانست به پرسش : تعداد پمپ بنزین های ایالات متحده آمریکا چقدر است ؟
پاسخ دهد را در گزینش استخدامی رد کرد!! چرا که این نابغه در هنگام پاسخ دهی به این سوال ، قبل از این که به جواب نمی دانم بسنده کند ، باید کمی تحلیل ذهنی داشته باشد و برای مسائل فوری و غیر قابل پیش بینی ، در فکر راه حل و یافتن عواملی موثر در یافت پاسخ باشد .

 

جزئیات بیشتر و دقیق تر نیاز به فرصت بیشتری داره ، که من از آن صرف نظر میکنم ، متن بالا صرفا برخورد با مواردی بود که بصورت خلاصه و صرفا تلنگری به ذهن شما به عنوان کسی که جزو اون 70 میلیون هستید نوشته شد .         موفق باشید .

 


نوشته شده در  شنبه 87/2/21ساعت  3:34 عصر  توسط رادیو آماتور 
  نظرات دیگران()


رو پل نوشته « هدیه شهرداری تهران به مردم شریف لبنان »


نوشته شده در  شنبه 87/2/21ساعت  2:38 عصر  توسط رادیو آماتور 
  نظرات دیگران()

 

این فیلم + 99  هست !

تو این فیلم که در بازار محلی در چین گرفته شده ، سگ ها رو از قفس در میارن و سرشونو میکوبن به زمین تا نیمه جون بشن و زنده زنده ژوست اونها رو میکنن که تبدیل به لباس بشه ....  زنده زنده پوست میکنن که لباس بشه .........

 

لینک  (‏تصاویر به شدت دلخراش و متأثر کننده هست اگر حساس هستید به هیچ وجه نبینید !! )‏

 

 

 

 


نوشته شده در  شنبه 87/2/21ساعت  11:45 صبح  توسط رادیو آماتور 
  نظرات دیگران()


رو پل نوشته « هدیه شهرداری تهران به مردم شریف لبنان »


نوشته شده در  شنبه 87/2/21ساعت  11:28 صبح  توسط رادیو آماتور 
  نظرات دیگران()

شاید شنیده باشید که یک گروه ?? نفری از یهودیان ایرانی مخفیانه به اسراییل مهاجرت کردند (بی بی سی). فارغ از صحت و سقم این خبر، واکنش Press TV به این خبر حاوی نکته بسیار جالبی بود.

sadeghzadeh?????????????????.jpgPress TV از موریس معتمد و سیامک میرصادق از رهبران یهودی در تهران نقل می کنه که “شرایط ایرانیان یهودی بسیار خوبه” و “دشمن ایران دشمن یهودیان ایران ه” (انگلیسی) (تصویر صفحه). احتمالا برای “برنده کردن” این گزارش، Press TV از تصویری استفاده می کنه که گویا در یک تظاهرات در ایران گرفته شده و در اون تظاهرکننده ای پوستری رو در دست گرفته با این متن انگلیسی: “ایران یهودیان را دوست دارد”.

اما این تصویر از کجا اومده. وبلاگ نویس آمریکایی گیتوی پاندیت کشف کرده (انگلیسی) که این تصویر در واقع یک کار فوتوشاپی ه که در یک متن طنز با عنوان “با انحلال اسراییل مشکلات جهان حل می شود” استفاده شده (منبع). در این متن که در سال ???? منتشر شده گفته می شه که بعد از مشاهده اجماع جهانی علیه اسراییل، آریل شارون تصمیم به انحلال اسراییل گرفته. بقیه متن لیستی از مشکلات جهانی است که یک شبه حل می شن. از جمله حزب الله لبنان که به یک پیتزافروشی بزرگ تبدیل می شه “چون این دوروبر پیتزای خوب پیدا نمی شه” و ساختمان سازمان ملل که به یک مجموعه مسکونی تبدیل می شه. و البته احمدی نژاد هم یک تظاهرات بزرگ خیابانی با عنوان “ایران یهودیان را دوست دارد” راه می اندازه و این تصویر هم مثلا در اون تظاهرات گرفته شده.

اما اینکه اصل تصویر چه بوده، در سمت راست تصویر فوتوشاپی و در سمت چپ تصویر واقعی رو می بینید. (منبع).

iranlovesjews.jpg

یک وبلاگ نویس اسراییلی این اشتباه رو دستمایه ساخت ویدئویی کرده که در اون ادعا می کنه یهودیان ایران حق یادگیری زبان عبری رو ندارند. بدلایلی فکر می کنم این ادعا بیراه نیست.

و این البته اولین بار نیست که منابع ایرانی سوتی می دهند:

پس نوشت: Press TV حالا تصویر رو تغییر داره. تصویر صفحه قدیمی رو اینجا ببینید. ممنون از مجید برای یادآوری.


نوشته شده در  شنبه 87/2/21ساعت  10:56 صبح  توسط رادیو آماتور 
  نظرات دیگران()

<   <<   6   7   8   9   10      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
صدر یعنی قلب بیروت ..
و اینک لبنان ..
بوسنی ....
تخریب مولد النبی در طرح جدید توسعه مسجد الحرام
آئین نامه حضور در فرکانس صفر
[عناوین آرشیوشده]